۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

تکرار دروغگویی های احمدی نژاد در مصاحبه با دو روزنامه عربی

به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با فهمی هويدی ـ روزنامه‌نگار مشهور عرب ـ که در دو روزنامه دارالخليج ـ چاپ امارات ـ و روزنامه‌ی الشرق ـ چاپ قطر ـ منتشر شده به سوالات متعددی پاسخ گفت.
سوال: آيا با اين صحبت موافقيد که وقتی پيروزمندانه از انتخابات خارج شديد، جمهوری اسلامی هم از اين انتخابات خارج شده و عرصه‌ آن جريحه‌دار و در بين صفوف آن اختلافاتی به وجود آمده؟
جواب: اين صحبت درست نيست چرا که تمام آن چه که اخيرا اتفاق افتاده از قبل اتفاق افتاده بود.اختلافات بين شخصيت‌ها و مواضع حتی درباره مساله فلسطين و حمايت از مقاومت از مسائلی بودند که در تمامی انتخابات گذشته رياست جمهوری هم مطرح بودند، اما شيوه رقبا اين بار متفاوت بود به گونه‌ای که بعضی‌ها سعی کردند که از طريق ريختن به خيابان‌ها به اعمال فشار بپردازند. درعين حال رسانه‌ها و ساير وسايل ارتباط جمعی نقش بدی را در بسيج و تحريک مردم در داخل و گمراه کردن افراد در خارج از کشور ايفا کردند.

سوال: شما بعد از اعلام نتايج انتخابات و اتفاقاتی که افتاد درباره‌ دخالت‌های بيگانگان صحبت کرديد روند اين دخالت‌ها چگونه بود؟
جواب: دخالت بيگانگان مساله‌ای حتمی است؛ برخی از کشورهای غربی مثل انگليس و فرانسه از طريق اظهارنظرهای رسمی و افزايش حجم تبليغات رسانه‌يی سعی کردند تا کارها را به سمت و سويی که می‌خواهند سوق دهند و اقدامات بی‌بی‌سی هم مثال اين مساله می‌تواند باشد. برخی از سفارتخانه‌ها در تهران هم نسبت به استقبال از مجروحان در درگيری‌ها اعلام آمادگی کردند مثل ايتاليا که اين مساله چيز عجيبی بود. البته اين تنها سفارت نبود؛ دو سفارت ديگر هم بودند که مواضع خودشان را اعلام نکردند. درعين حال کارمندان برخی از سفارتخانه‌ها را توقيف کرديم در حالی که قصد تحريک تظاهرکنندگان را داشتند و ما توانستيم از روابط آنان با برخی از عناصر را هم اطمينان پيدا کنيم. اين پرونده‌ای است که به طورکلی جزييات آن مشخص نشده است. با وجود اين که برخی اطلاعات منتشر شده اما زمان برای پرده برداشتن از حقايق و روند دخالت‌های انجام شده مناسب نبود که به‌زودی در فرصت بعدی اعلام خواهد شد. هم‌چنين با اين مساله که اوضاع داخلی (کشور) قابليت شکاف و اختلاف را دارد موافق نيستم. چرا که ما در کشوری هستيم که بيش از ۷۰ ميليون جمعيت دارد و طيف‌های مختلفی را هم در بر می‌گيرد و اگر که تعداد اندکی آماده‌ی اين ايجاد شکاف و اختلاف باشند چندين برابر آن‌ها مقاومت کرده و در سايه‌ی توجه به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی خواهند بود.

سوال: توضيح شما در اين رابطه که افراد فقير جامعه به نفع شما رای داده‌اند و نخبگان و فرهنگيان به نفع رقيب شما يعنی آقای ميرحسين موسوی رای داده‌اند، چيست؟
جواب: اين تصور درست نيست؛ چرا که کسانی که به نفع من رای داده‌اند از اقشار مختلف اجتماع بوده‌اند. من بيش از ۲۴ ميليون رای به دست آورده‌ام در حالی که محرومان در کشور بيش از ۱۲ ميليون رای ندارند.

سوال: گفتيد که بين شما و رقيب اول‌تان آقای ميرحسين موسوی ۱۲ ميليون رای اختلاف وجود دارد؟ و اين چيزی است که من در سوال خودم هم آن را مطرح کردم.
جواب: انکار نمی‌کنم که بخشی از محرومان و روستاييان کشور که من به مدت چهار سال گذشته آنان را مورد توجه قرار داد‌ه‌ام به نفع من رای داده‌اند اما آن چه که خواستم بگويم آن است که نخبگان، روشنفکران و ساير اقشار جامعه هم به من رای داده‌اند. بعضی‌ها سعی کردند از دانشجويان به عنوان عنصر فشار و قدرت استفاده کنند. تصور آنان اين گونه است که به محض شروع سال تحصيلی تظاهرات آغاز می‌شود و دانشجويان به خيابان‌ها می‌ريزند تا يک بار ديگر آشوب‌ها و هرج‌ومرج‌ها را ايجاد کنند؛ اما چنين چيزی اتفاق نيفتاد. مساله‌ای که نشان می‌دهد توهمات زيادی وجود داشته که از طريق رسانه‌ها بازارگرمی می‌شد، اما اين مساله صحت نداشت.

سوال: چه چيزی از تجربه‌ی انتخابات آموختيد؟
جواب: ياد گرفتم که ما بايد بيش‌تر برای خدمت به مردم (کسانی که نيازهای‌شان تجديد می‌شود و مطالبات‌شان پايانی ندارد) تلاش کنيم. ياد گرفتم که ما بايد چشمان‌مان را در برابر اقدامات دشمنان‌مان خوب باز کنيم چرا که آن‌ها حيله‌ها و شيوه‌های تاثيرگذاری دارند که حتی به فکر ما هم نمی‌رسد. ممکن است که برخی از مردم تحت تاثير تبليغات و ‌اعمال فشارها قرار بگيرند اما به زودی متوجه حقايق می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر