۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

احمدی نژاد سفیانی است یا یهودی؟


ماجرایی که دوباره تیتر روزنامه ها شد
احمدی نژاد سفیانی است یا یهودی؟
روز آنلاین
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در مقاله ای "محمود احمدی نژاد" را بر اساس نام فامیل سابق اش و نقل قول هایی که در این باره وجود دارد، یک یهودی خواند و دوباره در حالی که پیش از این نیز این مساله در رسانه های اینترنتی منتشر شده بود، آن را در کانون توجه افکار عمومی قرارداد.

روزنامه دیلی تلگراف در مقاله خود تصویری از شناسنامه محمود احمدی نژاد را به سخنانی از مهدی خزعلی مستند و در نهایت بار دیگر مساله یهودی تبار بودن وی را مطرح کرده است.

پیش از این مهدی خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی در وبسایت شخصی اش درمقاله ای که در نقد زیاده روی و عملکرد شعاری حزب موتلفه اسلامی و حبیب الله عسکراولادی در دفاع از اقتصاد اسلامی نوشته بود علاوه بر اینکه رهبر حزب موتلفه اسلامی را ی یهودی تبار خوانده بود، نوشته بود: "اخیرا شنیدم احمدی نژاد هم که دست کمی از تظاهرات افراطی دینی از آنان ندارد، از خانواده ای یهودی تبار بوده است، نگاهی به صفحه توضیحات شناسنامه او بیاندازیم تا تغییر فامیلی از سبورچیان به احمدی نژاد را دیده و ریشه خانواده سبورچیان در آرادان را بررسی کنیم!! اگر حقیقت داشته باشد، حلقه قدرت، ثروت و روحانیت در نسل قوم یهود در ایران تحکیم شده است."

مهدی خزعلی در این مقاله علاوه بر این دوتن، با کنایه به آیت الله محمدتقی مصباح یزدی او را نیز یهودی دانسته بود و نوشته بود: "در قم آنکه بیشتر دم از اسلام و ولایت می زند و دست همه مراجع را در تعصب دینی بسته است و آن چنان تئوری حکومت اسلامی سر می دهد و بر طبل تحجر می کوبد،که دین و آیین محمدی در نظر مردم ناخوش آید! و تمام دین گریزی مردم از قرائت دینی اوست،حتی دین روحانیت مبارز را قبول ندارد، خود را آسمانی می داند و همه را زمینی!! باز به حسب و نسب که برمی گردیم به اجداد یهودی می رسیم."

هرچند این نوشته مهدی خزعلی در کنار گفته ها و نوشته های دیگر در زمان انتشار بسیار مورد توجه مخاطبان وبسایت های اینترنتی قرار گرفت اما در رسانه های نزدیکان و حامیان محمود احمدی نژاد که معمولا به سرعت نسبت به اخبار مرتبط با وی واکنش نشان می دهند،هیچ انعکاسی نیافت.

این درحالی بود که پیش از نوشتار مهدی خزعلی "رابرت تیت" خبرنگار روزنامه گاردین نیز در تاریخ 25 جولای سال 2005 نیز در گزارشی از "آرادان" محل تولد محمود احمدی نژاد با اشاره به تغییر نام خانوادگی او و مهاجرت آنها از این شهر، به نقل از خویشاوندان او علت این تغییر نام و مکان زندگی را "آميزه‌اي از دلايل ديني و اقتصادي" عنوان کرده و از قول یکی از پسرعموهای او به نام "مهدی شاه حسینی" نوشته بود: "در آن زمان مهاجرت از روستا به شهر بزرگ وجه مشترک رايج کساني بود که مي‌خواستند کسي اصل و منشاءشان را نشناسد."

البته در اینکه محمود احمدی نژاد نام فامیلش را از "سبورجیان" یا واژه ای شبیه به آن به نام فعلی تغییر داده است شکی نیست چرا که بوضوح در تصاویر شناسنامه ای اش که خود در مقابل خبرنگاران و عکاسان رسانه ها بالا گرفته این تغییر مشهود و قابل دیدن است، اما اینکه او یک یهودی تبار است یا نه،همچنان با سکوت او و اطرافیانش همراه است.



در دفاع از احمدی نژاد

پس از انتشار گزارش جنجال برانگیز دیلی تلگراف، مونشه امیر سردبیر بخش فارسی وبسایت وزارت خارجه اسراییل با انتشار نوشتاری با مورد توجه قرار دادن گزارش این روزنامه سعی کرد تا شبهه یهودی بودن احمدی نژاد را تکذیب کند.

مونشه امیر در نوشتار بلند بالای خود با جعلی خواندن گزارش این روزنامه انگلیسی، دلایلی در رد یهودی بودن احمدی نژاد مطرح و تاکید کرده که این دلایل را در پاسخ به شبکه های رادیو و تلویزیونی و همچنین رسانه های نوشتاری اسراییلی که همه مشتاقند بدانند آیا احمدی نژاد یک یهودی است، مطرح می کند.

سردبیر بخش فارسی وبسایت وزارت خارجه اسراییل نوشته: "این ادعای سخیف، که نوعی یهودستیزی است، توسط مهدی خزعلی فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی برای نخستین بار عنوان شد. آن هم بیش از چهارسال پس از آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد و یکی دو هفته پس از اعتراض های مردمی علیه انتخابات جعلی و اعلام پیروزی احمدی نژاد. هدف آشکار این اقدام مکروه، بد نام ساختن احمدی نژاد و جنگ روانی علیه رژیم بوده است. حتی آیت الله خزعلی فرزند خود را مطرود دانست."

مونشه امیر با اشاره به روستای آرادان محل تولد محمود احمدی نژاد در ادامه استدلال کرده که "اصولا یهودیان به دو علت همیشه در شهرهای بزرگ ساکن بوده و از زندگی در روستاها دوری جسته اند؛ در شهر امنیت فردی برای اقلیت های دینی بیشتر است. مقامات انتظامی قوی تر هستند و مردم تعصب کمتری دارند. علاوه براین، یهودیان برای اجرای فرائض دینی خود به کنیسا و قصابی و مدرسه یهودی و گورستان یهودی و غیره نیاز دارند که در روستاها نمی توان آن را تامین کرد."

آقای مونشه امیر دلایل دیگری هم آورده است: "پدر احمدی نژاد یک آهنگر فقیر بوده است. در طول 2700 سال تاریخ یهودیان در ایران، موردی ذکر نشده است که حرفه یک یهودی آهنگری باشد."

وی سپس به اصل نام "سبورجیان " اشاره و تاکید کرده که چنین نامی در میان یهودیان ایرانی رایج نبوده و در ادامه در دفاع از تغییر نام احمدی نژاد نوشته: "خبرنگار دیلی تلگراف ادعا کرده است که نام خانوادگی سبورجیان در میان یهودیان بسیار رایج است. بیاید و از میان سیزده میلیون نفر یهودیان ایران و جهان حتی یک خانواده را نشان دهد که چنین نامی دارد. شبیه همان هاله نور احمدی نژاد است."

او همچنین نوشته: "خود مهدی خزعلی نوشته بود که از وزارت کشور استعلام کرده که چرا خانواده احمدی نژاد تغییر نام داده، ولی جوابی دریافت نکرده است."

سردبیر بخش فارسی وبسایت وزارت خارجه اسراییل در قامت دفاع از یهودیان و تکذیب گزارش دیلی تلگراف،حتی گاهی از دروغ های گفته شده توسط احمدی نژاد مانند ماجرای "هاله نور" (مستند به فیلم و تایید دفتر آیت الله جوادی آملی) و ماجرای "آهنگرزاده" بودنش (یک بار اعلام شد پدر او فوت کرده و بار دیگر اعلام کردند که پدر دوباره فوت کرد) را نیز مورد استناد قرارداده است.

علاوه بر مونشه امیر، برخی از نویسندگان وبسایت ها و وبلاگ های فارسی نیز در مطالبی از زاویه های دیگر این مساله را مورد توجه قرار داده و آن را ماجرایی باور نکردنی و مشکوک خوانده اند.

این اشخاص در استدلال های خود سکوت حامیان و اطرافیان احمدی نژاد در قبال این موضوع را دلیلی بر مشکوک بودن و عدم صحت این موضوع دانسته اند.



سفیانی و نشانه های ظهور

این بحث در شرایطی مجددا به تیتر روزنامه ها راه یافته که روایت های گوناگونی از افراطی گری مذهبی محمود احمدی نژاد و اطرافیانش در سالیان اخیر نقل شده که یکی از معروف ترین آنها گذاشتن ظرف غذا برای امام دوازدهم شیعیان بر سر سفره مسئولین دولت است. محمود احمدی نژاد هم بارها بر این مسایل دامن زده و به دفعات تکرار کرده است که زمینه های ظهور درحال مهیا شدن است، او در 17 مهرماه سال گذشته در این باره گفته بود" وعده الهی حق بوده و نشانه های آن اكنون آشكار شده است."

احمدی نژاد در این اظهاراتش نشانه های ظهور را که بی شباهت با وضعیت کنونی ایران نیز نبود برشمرده و گفته بود: "امروز به لحاظ اجتماعی فاصله های طبقاتی و تبعیض در جهان موج می زند و از حدود هفت میلیارد جمعیت جهان همه از بی عدالتی، تبعیض و خفقان حاكم از ناحیه ظالمان و مستكبران ناراضی هستند.نابسامانی های اخلاقی و فرهنگی موج می زند و بنیان های خانواده و كرامت و شخصیت انسان آماج تهاجم بی امان است".

خبرگزاری فارس وابسته به جناح کودتاچی نیز چند روز پیش از این اظهارات احمدی نژاد، با انتشار مطلبی، یکی از نشانه های ظهور را حضور کسی با نام "سفیانی" معرفی کرده بود که شباهت های زیادی با احمدی نژاد داشت.

این خبرگزاری در تعریف "سفیانی" نوشته بود: "او مردي است با چهره‌اي ترسناك كه آبله روست و چشماني كبود دارد." این خبرگزاری در ادامه روایتی منسوب به امام صادق آورده بود که: "اي مردم، مولاي شما در بيابان خشك (بيدا) ظهور كرد و او عثمان بن عنبسه از فرزندان خالد بن يزيد بن معاويه بن ابوسفيان است. با او بيعت كنيد تا هدايت شويد و با او مخالفت نكنيد كه گمراه مي‌شويد. پس ملائكه و جن او را تكذيب مي‌كنند. هر آنكه در شك و ترديد است و هر كافر و منافقي با نداي او گمراه مي‌شود."

حال احمدی نژاد همان "سفیانی"است که اگر مردم با او مخالفت کنند،گمراه تلقی می شوند یا همان کسی که هیچکس نمی داند چرا نام فامیلش از سبورجیان به احمدی نژاد تغییر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر