۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

نامه فاطمه معتمدآريا، جعفر پناهی و مجتبی ميرتهماسب، سه سينماگر ممنوع الخروج شده از ايران،

حتی بدون پاسپورت، ما ايرانی هستيم! نامه فاطمه معتمدآريا، جعفر پناهی و مجتبی ميرتهماسب، سه سينماگر ممنوع الخروج شده از ايران، ايلنا
ارسال به فیس بوک اکنون عبور از مرزها را از ما گرفته اند؛ گلايه ای نداريم. حتی نمی دانيم به چه اتهامی؛ باز هم گله ای نداريم. اما ما می خواهيم همچنان سينماگر مستقل ايرانی باقی بمانيم.


مجتبی ميرتهماسب ، فاطمه معتمد آريا و جعفر پناهی سه هنرمندی که روز های گذشته اجازه خروج از کشور را پيدا نکرده اند در نامه ای نسبت به اين موضع واکنش نشان دادند .
به گزارش ايلنا در اين نامه آمده است:




ما ايرانی هستيم.
هر يک از ما تنها يک پاسپورت داريم. پاسپورت ايرانی که آرم جمهوری اسلامی ايران بر آن حک شده است. پاسپورت مان را در فرودگاه از ما گرفتند.
ما سينماگريم.
در اين سی سال سينماگر شده ايم و به واسطه فيلم هايمان در مجامع جهانی نماينده فرهنگ و هويت ايرانی خويش بوده ايم.
ما همواره به فرهنگ کشورمان باليده م و آن را در معرض تماشای مردم جهان قرار داده ايم. ولی اکنون عبور از مرزها را از ما گرفته اند؛ گلايه ای نداريم. حتی نمی دانيم به چه اتهامی؛ باز هم گله ای نداريم. اما ما می خواهيم همچنان سينماگر مستقل ايرانی باقی بمانيم.
در تمام طول فعاليت فرهنگی مان می توانستيم پاسپورت ديگری داشته باشيم؛ اما خواست و اراده ما بر ايرانی بودن و ايرانی ماندن بوده است. دولت اين توان را دارد که مانع خروج ما از مرزهای کشورمان بشود؛ اما يادآوری می­کنيم که هويت ما در گرو پاسپورت هايمان نيست.
حتی بدون پاسپورت، ما ايرانی هستيم.

فاطمه معتمدآريا، جعفر پناهی، مجتبی ميرتهماسب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر